dinsdag 26 november 2013

Glaswerk

Van oude kapotte lampen kan  prachtig glaswerk gemaakt worden voor de keuken.
Ook  apothekers en heksen zullen er blij mee zijn!
Doe de oude G10 lamp[en] in een plastic tasje.
Doe er nog een zak omheen en geef voorzichtig een tik met de hamer.
Vis “de fles”[zie foto] uit de scherven .
Voor de G4 lampen is dit voorwerk niet nodig :-)
Verwijder zowel bij G4 als G10 het onderste gedeelte met een slijpschijfje.

Gooi de scherven, in de zorgvuldig dichtgeknoopte plastic tassen, weg.
Plak ,voor de finishing touch ,een etiketje naar keuze op de fles.
Doe voor de dop aan de bovenkant een tipje verf of nagelak.
 
PRINTABLE:
zelf de gewenste etiketten op maat maken [afhankelijk van de maat van het flesje]

 
Voor meer glaswerk zie:
http://wilminidesign.blogspot.nl/2013/04/olie-en-azijnstel.html

7 opmerkingen:

  1. tureluur op 10-01-2010 12:33

    Wat een leuke tip Wil, dank je wel! Kun je ook nog iets met gewone (gloei) lampen?
    Groetjes, Chris


    Clari op 10-01-2010 12:41

    Dat is weer heel leuk,....alleen jammer dat onze lampen bijna nooit stuk gaan.
    Maar ik ga gewoon op zoek bij andere.
    Bedankt voor deze leuke workshop.
    gr. CL.


    minidesign op 10-01-2010 12:43

    Voor meer glaswerk kun je even naar mijn artikel in P&M 51 kijken Chris.
    Daar vind je o.a. een olie-en azijn stelletje van gesloopte gloeilampen.Ook veel ideeën voor ampullen.
    Groetjes.Wil


    tureluur op 10-01-2010 12:54

    Dank je wel, ik ben al onderweg naar de rij P&M's!!
    Groetjes, Chris


    minifreubels op 10-01-2010 13:14

    Oh Chris als je hem gevonden hebt mag ik dan een scan van je. P&M nr. 51 heb ik helaas niet in mijn bezit.
    Wil weer een leuke workshop, dank je wel.
    groetjes Freubs


    tureluur op 10-01-2010 13:55

    Hoi Freubs, ik wil dat met alle plezier voor je doen als Wil dat ook ok vindt??
    Groetjes, Chris


    Ada op 10-01-2010 14:10

    Wil bedankt voor de leuke tip.
    Groetjes Ada


    minifreubels op 10-01-2010 14:11

    Hoi Chris

    als Wil het goed vindt dan heel erg graag.
    groetjes Freubs


    minidesign op 10-01-2010 14:18

    Waarom zou ik dat niet goed vinden.....
    Wel voorzichtig he meiden!
    Sukses,Wil


    minifreubels op 10-01-2010 14:47

    Dank je wel lieve Wil


    inemini op 10-01-2010 15:59

    Oh ja Wil, al die knutsels met gloeilampen, leuk! Maar om eerlijk te zijn durf ik niet zo....... want zo'n doorslijpschijfje gebruiken lijkt mij echt doodeng! Zet jij het glas vast in een klem of zoiets?
    gr. Kootje


    minidesign op 10-01-2010 16:15

    Hoi Kootje,
    Gewoon een keer proberen Ineke!
    Ik zet de proxon [of dremel als je die hebt]
    in de bankschroef en draai het glas rond tegen het draaiende slijpschijfje.
    Met een diamantzaagje gaat het nog beter.
    Maar dat is een prijzige aanschaf voor een enkel dingetje.
    Meeste mensen hebben wel doorslijpschijfjes en dat gaat ook goed!
    Groetjes,Wil


    inemini op 10-01-2010 16:47

    Oké Wil, bij de eerstvolgende lamp die stuk is ga ik het op die manier proberen, héél voorzichtig! Bedankt!
    gr. Kootje


    maisondupompier op 10-01-2010 18:03

    Zo zit ik ook hoor Kootje...wil wel maar durf niet. Als jij het nou eerst probeert.......
    Het idee is wel geweldig.Ik ga ook even op zoek naar nr 51
    Groetjes,Sjoukje


    jody op 11-01-2010 10:42

    Bedankt Wil, erg leuk weer!
    Wordt dat glas niet erg heet als je het slijpt en moet je niet een beschermbril opdoen of zo?
    Groetjes Jody


    minidesign op 11-01-2010 10:50

    Hallo Jody ,het glas wordt inderdaad heet maar koelt ook snel weer af.
    Enne....Het verhaal begint, vetgedrukt, over de wenselijkheid van een [veiligheids]brilbij dit klusje.......
    Het is nu eenmaal uitkijken met glas.. maar het resultaat is kicken!
    Groetjes,Wil


    Anita op 11-01-2010 12:12

    Wat een geweldige tip!!!!
    Ga ik zeker wat mee doen want dat soort flesjes kan ik goed gebruiken in mijn winkeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I had the same idea ;)
    Thanks for the printable labels.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Muito obrigada por compartilhar essa idéia fantástica. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tu hai sempre un sacco di idee!!
    Vengo sempre con piacere a visitare il tuo blog e mi piacerebbe realizzare ogni tuo lavoro, solo che non ho mai tempo!!!
    Complimenti e saluti

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer een god idee, Wil(lie) ;), thanks!
    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen