donderdag 20 december 2012

Breitas

Benodigd:

stukje stof, strijk-vliseline, huishoudfolie,
malletje  bestaande uit
 3  stukjes  rondhout
van  Ø 18mm.en 13mm. breed.
 
 
Strijk vliseline vast op het lapje.
Knip een rechthoekig lapje van 8-5cm.
en twee rondjes van 28mm.doorsnee[18mm+10mm.voor de naad].
 
Vouw de naden van de lange kanten van het rechthoekige lapje om en lijm ze vast. 
Dun de naden in de hoekjes uit.[zie foto].
Pak de drie hulpblokjes naast elkaar in een stukje huishoudfolie.
Vouw het lapje, met de goede kant naar binnen ,om het rolletje blokjes.
Naai de uiterste punten met een paar steekjes vast.[zie foto]
Lijm het rondje, recht tegenover elkaar ,op twee punten vast.
Even laten drogen.Knip de hoekjes uit de naad van het rondje en lijm de puntjes rondom vast.
Let erop dat de opening vrij blijft!Maak de andere zijkant op dezelfde manier.
Laat de lijm drogen.Knip de folie kapot en haal de blokjes er voorzichtig één voor één uit.
Lijm een stukje goud of zilverkleurig cadeau - koord aan de beide zijden van de opening als rits.
Keer het tasje.Lijm een zoompje aan de beide lange kanten van een smal strookje stof voor de hengsels en lijm ze op de tas.

Gebruik voor de breinaalden etalagespelden of neem stukjes vogeldraad[doe het zelf zaak]van.3mm.waar je een puntje aan slijpt.
Breiliefhebsters zetten natuurlijk zelf iets op de pennen.
Geen liefhebber van breien:gebruik een stukje grof gebreide tricot en zet de steken op de pennen.

3 opmerkingen:

  1. Hallo Wil,

    Wat maak je prachtige miniaturen. Bedankt voor het delen van al deze workshops.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt Xandra,leuk om te horen.
    Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jody op 26-01-2010 16:11

    Wat leuk, dankjewel!!!!
    Groetjes Jody


    minifantasy op 26-01-2010 16:14

    Leuk gemaakt Wil. Bedankt weer voor deze workshop (ben benieuwd wat Nella ermee gaat doen ;-) )
    Groetjes van Jolande


    Linda op 26-01-2010 16:20

    oh wil deze is ook weer leuk zeg!
    ik ga hem opslaan want deze ga ik zeker een keertje maken
    Gr linda


    trompke op 26-01-2010 16:30

    Dankjewel Wil. Ik ga ooit nog eens een kastje maken als herinnering aan mijn moeder. Daar hoort zeker een breitas bij!
    Hanny


    Ada op 26-01-2010 16:32

    Weer heel hartelijk bedankt Wil, ik sla hem gelijk op. Groetjes Ada


    inemini op 26-01-2010 16:56

    Die vind ik hartstikke leuk, bedankt weer Wil!
    gr. Kootje


    keetje op 26-01-2010 19:05

    geweldig dit ga ik zeker maken dank je wel oma zal er blij mee zijn
    groetjes Keetje


    maisondupompier op 26-01-2010 19:24

    Ja ja ja.....Toen ik ze op het kladblog zag, wilde ik al om een workshop vragen. Dit was vast telepathie.
    Groetjes,Sjoukje


    Anita op 27-01-2010 08:26

    Ohhhh wat leuk. Ik ga deze zeker bewaren en eens maken!!
    Dank je voor de workshop!


    Clari op 27-01-2010 12:01

    Wat een leuke Wil ,...voor mijn dames kamer.
    Die ga ik in de toekomst maken.
    Bedankt.
    gr. CL.


    woudaswondertjes op 27-01-2010 14:00

    Gave tas. Dank je wel voor de workshop.
    Groetjes, Nienke


    freubels op 28-01-2010 18:13

    ik kan helemaal niet breien ,maar die tas is zo leuk.
    die ga ik vast nog eens maken.
    bedankt voor je uitleg.
    christa


    corined op 30-01-2010 00:14

    schitterend !!!! bedankt Wil
    Gr,Corine

    BeantwoordenVerwijderen